Gmina Mikołajki Pomorskie

"Serdecznie Witamy na oficjalnej stronie Gminy Mikołajki Pomorskie"

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Roczny Program Współpracy Gminy Mikołajki Pomorskie z Organizacjami Pozarządowymi

Na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r, poz. 239, 395) Wójt Gminy Mikołajki Pomorskie zaprasza zainteresowane organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy do konsultacji projektu "Programu Współpracy Gminy Mikołajki Pomorskie z organizacjami pozarządowymi na rok 2017".

W ramach konsultacji zapraszamy do zapoznania się z projektem programu, zgłaszania ewentualnych uwag, sugestii w odniesieniu do zapisów dokumentu. Projekt programu dostępny jest:

 na stronie internetowej Urzędu www.mikolajkipomorskie.pl w zakładce Ogłoszenia

 na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mikołajki Pomorskie  

 na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Mikołajki Pomorskie.

Uwagi i opinie można zgłaszać w terminie: od 24.10.2016r. do 31.10.2016r. w formie pisemnego stanowiska, które należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy lub drogą elektroniczną na adres email: sekretariatmikolajkipomorskie.pl

Pliki do pobrania:

1. Projekt „Programu Współpracy Gminy Mikołajki Pomorskie z organizacjami pozarządowymi na rok 2017"

Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna

 

Żywność pozyskana z Tczewskiego Banku Żywności  będzie   wydawana   25 października 2016 roku (wtorek) od godziny 11:00 - informuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mikołajkach Pomorskich.  Żywność będzie wydawana przy budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Mikołajkach Pomorskich

Informujemy, iż  do otrzymania żywności z Programu PEAD uprawnione są osoby i rodziny, których dochód zgodnie z art. 8 ustawy o pomocy społecznej nie przekracza kryterium dochodowego:

dla osoby samotnej – 634 zł,
dla osoby w rodzinie – 514 zł.


W szczególnie uzasadnionych przypadkach o pomoc w tej formie mogą ubiegać się osoby i rodziny, których dochód nie przekracza 150% powyższego kryterium (tj. odpowiednio 951 zł  i  771 zł)

na podstawie skierowania wystawionego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mikołajkach Pomorskich.


Więcej informacji na ten temat można uzyskać w siedzibie GOPS w Mikołajkach Pomorskich , przy ul. Dzierzgońska 2, tel. 55-640-43-57 w. 24;  530 744 799.

 

Irena Sadłos

Kierownik GOPS

 

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

29. września ruszył nabór na „Wsparcie inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 i będzie trwał do 28. października 2016 roku.

Program „Przetwórstwo i marketing produktów rolnych” przeznaczony jest dla rolników, domowników lub  małżonków rolników, którzy podlegają ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie.

Aby otrzymać pomoc finansową konieczne jest założenie działalności gospodarczej przetwarzającej produkty rolne. Warunkiem przystąpienia do programu będzie zarejestrowanie działalności przetwórczej, ale dopiero po podpisaniu z Agencją umowy o przyznaniu pomocy, czyli po upewnieniu, że planowana inwestycja zostanie zrealizowana. Sektory przetwórstwa objęte programem to mleko, mięso, owoce, warzywa, zboża, ziemniaki, jaja, miód, len, konopie, rośliny oleiste i wysokobiałkowe.

Pomoc ma formę refundacji kosztów kwalifikowalnych poniesionych przez beneficjenta, a jej maksymalna wysokość wynosi 50%.  Wysokość limitu w okresie realizacji PROW 2014-2020 może wynieść nawet 300 tys. złotych, natomiast wielkość pomocy przyznana na jedną operację nie może być niższa niż 10 tys. złotych.

Koszty kwalifikowalne to m. in.:

  • budowa lub modernizacja budynków niezbędnych do prowadzenia działalności,
  • kupno maszyn lub urządzeń do przetwarzania i magazynowania, aparatury pomiarowej i kontrolnej,
  • kupno urządzeń służących poprawie ochrony środowiska.

Koszty, które nie będą uznawane za kwalifikowalne to koszty zakupu środków transportu, używanych maszyn, urządzeń czy sprzętu oraz VAT.

 

Kolejność przysługiwania pomocy będzie zależeć od punktów otrzymanych za:

  • stopień innowacyjności operacji (5 pkt)
  • wiek podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy, jeżeli będzie miał  mniej niż 40 lat (3 pkt) 
  • inwestycje związane z ochroną środowiska lub przeciwdziałaniem zmianom  klimatu (5 pkt),
  • uczestnictwo w unijnych lub krajowych systemach jakości (3 pkt)
  • przetwarzanie produktów rolnych pochodzących bezpośrednio od producentów ekologicznych w wysokości co najmniej 10% całkowitej ilości surowca niezbędnego do produkcji - po zakończeniu operacji (5 pkt),
  • poziom bezrobocia w powiecie, gdzie realizowana jest operacja w stosunku do bezrobocia w kraju (1 - 4 pkt),
  • prowadzenie działalności w sektorach przetwórstwa: mleka, mięsa, owoców i warzyw oraz zbóż (2 pkt).

Aby wniosek był rozpatrzony, rolnik musi zdobyć 5 punktów.

Wnioski należy składać w Oddziałach Regionalnych ARiMR osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej lub przesyłką rejestrowaną.

Szczegółowe informacje i pomoc można uzyskać pod numerami telefonów: 61 28 28 847 lub 728 405 593 oraz na stronie internetowej http://agropartner24.pl/

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U.z 2016r. poz 239,395) Pełnomocnik Marszałka ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi zaprasza pomorskie organizacje pozarządowe do zgłaszania kandydatów do komisji konkursowych na rok 2017.

1. Celem działania Komisji Konkursowej jest

  1. weryfikacja wyników oceny formalnej ofert dokonanej przez departament merytoryczny z której sporządzany jest protokół;
  2.  analiza i dokonanie oceny merytorycznej ofert spełniających kryteria formalne na podstawie kryteriów  określonych w ogłoszeniu konkursowym;
  3.  przedstawienie propozycji wysokości podziału środków finansowych na poszczególne oferty.

 2. W skład Komisji Konkursowych wchodzi

  1. 3 przedstawicieli Urzędu
  2. 3 przedstawicieli organizacji pozarządowych, zgodnie z art. 15 ust. 2d, 2da ustawy.

 3. Obowiązki członków Komisji Konkursowej:

  1. członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem;
  2. do obowiązków członków Komisji Konkursowej należy w szczególności:
  • czynny udział w pracach Komisji,
  •  niezwłoczne informowanie Przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji; 

4.   Prawa członków Komisji Konkursowej:

  1. członkowie Komisji mają prawo uczestniczyć we wszystkich jej pracach;
  2. członkowie Komisji mają prawo wglądu do dokumentów związanych z pracą Komisji (oferty i załączniki) w siedzibie Urzędu w terminie ustalonym z Przewodniczącym Komisji.

5.   Tryb pracy Komisji Konkursowej:

  1. Komisja pracuje na posiedzeniach w siedzibie Urzędu;
  2. obrady odbywają się w obecności co najmniej połowy składu Komisji;
  3. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, w przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczącego;
  4. z obrad Komisji sporządza się protokół, z którym zapoznają się i podpisują wszyscy członkowie uczestniczący w pracach Komisji; protokół przedstawia się Zarządowi łącznie z projektem uchwały w sprawie wyboru ofert  i udzieleniu dotacji.

Praca Komisji może również odbywać się poprzez system generatora wniosków o czym poszczególne Departamenty Urzędu będą informować przed rozpoczęciem prac komisji konkursowych

  • Nabór na członków komisji konkursowych odbywa się na załączonym formularzu. 
  • Wypełnione formularze opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem uprawnionych statutowo osób do reprezentowania organizacji należy przesłać w terminie od 19 października do 08 listopada 2016 roku:
    •  zeskanowane na adres emailowy: m.witkowskapomorskie.eu lub
    •  dostarczyć oryginały do siedziby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27 Gdańsk od pon.-ptk. W godz. 7.30-15.30
    •  wysłać pocztą na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27 Gdańsk – decyduje data wpływu do Urzędu

Wszelkich informacji udziela zespół ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, Pani Magdalena Witkowska Tel 58/ 32 68 897 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Lokalna Grupa Działania  (LGD) „Kraina Dolnego Powiśla”, informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 dla operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach przedsięwzięcia:

 2.1.1. DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ LOKALNY UKIERUNKOWANY NA PRZEDSIĘBIORCÓW

http://www.lgd.krainadolnegopowisla.pl/premia

2.1.1. DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE ROZWÓJ LOKALNY UKIERUNKOWANY NA PRZEDSIĘBIORCÓW

http://www.lgd.krainadolnegopowisla.pl/Rozwoj_Dzialalnosci_Gospodarczej

 2.1.2. POWSTANIE INKUBATORÓW PRZETWÓRTSWA LOKALNEGO

http://www.lgd.krainadolnegopowisla.pl/Powstanie_Inkubatora_Przetworstwa_Lokalnego

2.2.2. DZIAŁANIA INFRASTRULTURALNE W ZAKRESIE TURYSTYKI, REKRACJI I DZIEDZICTWA KULTUROWEGO I ZASOBÓW PRZYRODNICZYCH

http://www.lgd.krainadolnegopowisla.pl/Dzialania_Infrastrukturalne_w_zakresie_turystyki_rekracji_i_

dziedzictwa_kulturowego_i_zasobow_przyrodniczych

Termin składania wniosków na wszystkie wyżej wymienione przedsięwzięcia:27.10.2016-10.11.2016

Szczegóły oraz treść ogłoszeń dostępna jest na stronie www.lgd.krainadolnegopowisla.pl w  zakładce NABORY

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W sobotę 24 września w stadninie koni w Sztumskim Polu odbył się XVII Hubertus – tradycyjne święto koniarzy i myśliwych organizowane przez Stowarzyszenie Miłośników Jazdy Konnej nieprzerwanie od 1999 roku.

Po prezentacji jeźdźców oraz ich koni z Klubu Iskra, jak również gości przybyłych z zaprzyjaźnionych stajni, uwaga zebranej publiczności skupiła się na miejscu, gdzie rozpoczęto poszukiwania starannie ukrytego lisa. Szczęściarzem okazała się amazonka Anna Krause na koniu Pinacolada.

Następnym punktem programu był pokaz kadryla. 8 par, czyli 16 jeźdźców, sumiennie przez miesiąc przygotowywało się na ten dzień. Jazda synchroniczna w parach do muzyki zrobiła duże wrażenie na publiczności.

O godzinie 13. rozpoczął się Pokaz Skoków przez przeszkody o Puchar Starosty Sztumskiego zaprezentowany przez Sekcje Jeździecką Iskra. Rywalizacja została rozegrana w trzech konkurencjach. W najniższej klasie udział wzięło 10 par. 1 miejsce zajęła Julianna Wojtal na koniu Szemir, 2 miejsce Grażyna Suchecka na koniu Justa, 3 miejsce zajęła Kornelia Jezierska na koniu Tunis. Drugą konkurencją była klasa LL do 70 cm, w której 14 par walczyło o pierwsze miejsce. Na podium stanęły amazonki: 1 miejsce Natalia Olszewska na koniu Playboy, 2 miejsce Kornelia Jezierska na koniu Tunis i 3 miejsce zajęła Julia Badziąg na koniu Darling Daisy. Ostatnia konkurencja była najtrudniejsza. Amazonki walczyły o Puchar Starosty Sztumskiego. Klasa L liczyła sobie 8 par. 1 Miejsce zajęła Anna Wróblewska na koniu Persja, 2 miejsce Dominika Ruszkowska na koniu Tario i 3 miejsce Anna Kurowska na Pinacolada.

Po zmaganiach skokowych nadszedł czas na tradycyjną biesiadę hubertowską, na której oprócz wielu specjałów swojskiego jadła i tańców do późnych godzin dało się słyszeć także końskie pieśni oraz ułańskie żurawiejki. Gospodarze Iskry dziękowali za wsparcie oraz patronat Starostwu Powiatowemu w Sztumie oraz Nadleśnictwu Kwidzyn. Podczas całej imprezy dało się zauważyć duże zaangażowanie najmłodszych adeptów jeździectwa, których do Iskry przybywa coraz więcej w poszukiwaniu własnej przygody z koniem.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości /j.t. Dz. U. z 2014, poz. 1490/ Wójt Gminy Mikołajki Pomorskie

 

Ogłasza przetarg ustny nieograniczony

 

na sprzedaż nieruchomości zabudowanej obiektem dworsko parkowym w Stążkach, stanowiącym własność Gminy Mikołajki Pomorskie, opisanej w załączonym wykazie, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

 

Przetarg odbędzie się w dniu 15 grudnia 2016 r. o godz. 1000 w Urzędzie Gminy w Mikołajkach Pomorskich przy ul. Dzierzgońskiej 2, pokój nr 15.

Szukaj

Galeria zdjęć

HISTORIA ADMINISTRACJI W GMINIE MIKOŁAJKI POMORSKIE 1945-2017

Harmonogram wywozu

Konkurs fotograficzny

Pogoda Mikołajki Pomorskie

Cloudy

3°C

Cloudy
Humidity: 88%
Wind: SW at 35.40 km/h
Monday 0°C / 3°C SP_WEATHER_RAIN_AND_SNOW
Tuesday -2°C / 1°C Partly cloudy
Wednesday -2°C / 3°C Rain
Thursday 3°C / 7°C Mostly cloudy
Friday 4°C / 10°C Mostly cloudy
Saturday 3°C / 7°C Mostly cloudy
Sunday 3°C / 6°C SP_WEATHER_BREEZY

Czas i data

Mikołajki Pomorskie °C
  19.11.2017 Ferienhaus Ostsee

Wiadomości z Polski

Licznik odwiedzin

507262
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1074
1653
10128
488172
25575
39649
507262

Your IP: 23.20.162.200
2017-11-19 20:59